26 lutego 2018 roku
Podczas pierwszej lekcji rozmawialiśmy o powietrzu.
Znamy odpowiedzi na następujące pytania:
- Co to jest powietrze?
- Gdzie znajduje się powietrze?
- Czy powietrze jest widoczne?
- Jaki kolor ma powietrze?
- Czy powietrze pachnie?
- Czy powietrze jest mokre?
- Czy powietrze jest duże?
Przeprowadziliśmy eksperymenty:
EKSPERYMENT 1:
Wykorzystaliśmy: suszarkę + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze ulega ocieplaniu
EKSPERYMENT 2:
Wykorzystaliśmy: suszarkę, 2 słoiki, wodę, dwie szmatki + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze jest suche lub wilgotne
EKSPERYMENT 3:
Wykorzystaliśmy: szaliki + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze jest potrzebne do oddychania
EKSPERYMENT 4:
Wykorzystaliśmy: pompkę do balonów, balony + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze jest sprężyste (dopasowuje się do kształtu balonu)
EKSPERYMENT 5:
Wykorzystaliśmy: pompkę do balonów, balony + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze jest sprężyste (dopasowuje się do kształtu balonu)
EKSPERYMENT 6:
Wykorzystaliśmy: lornetkę i lupę + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze jest bezbarwne, bez koloru
EKSPERYMENT 7:
Wykorzystaliśmy: 2 słoiki i słomki do picia + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze jest bez smaku
EKSPERYMENT 8:
Wykorzystaliśmy: dezodorant w sprayu i słoik + kartkę A4 i kredki
Wniosek – powietrze jest bez zapachu, chyba że ulega zanieczyszczeniu np. przez spray
WARSZTATY:
Wykonaliśmy:
- LUPĘ CZYSTEGO POWIETRZA
- LUPĘ SMOGOWĄ
- WIATRACZEK CZYSTEGO POWIETRZA
- KOŁO CZYSTEGO POWIETRZA
- KOŁO SMOGOWE