Temat główny |
Temat zajęć |
Cele operacyjne: |
Wielka Brytania |
Anglia – zwiedzamy Londyn |
Uczniowie:
- pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów
- poznawanie elementów kultury wybranych krajów anglojęzycznych
- poszerzenie wiedzy uczniów na temat kultury, sztuki, tradycji i obyczajów krajów anglojęzycznych
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
|
Szkocja – legenda o potworze z Loch Ness |
Irlandia Północna – co o niej wiemy? |
Walia – odkrywamy tajemniczy region |
Święta i tradycje |
Thanksgiving – za co jesteśmy wdzięczni? |
Uczniowie:
- poznawanie elementów kultury wybranych krajów anglojęzycznych
- poszerzenie wiedzy uczniów na temat kultury, sztuki, tradycji i obyczajów krajów anglojęzycznych
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
|
Christmas – porównywanie tradycji Bożonarodzeniowych |
Easter- co przynosi Króliczek Wielkanocny? |
Burn’s Night/St. Patrick’s Day – tradycje i obyczaje |
Rodzina i dom |
Moja rodzina – cechy osobowości |
Uczniowie:
- poprawne użycie intonacji i wymowy poznanych zwrotów i słów
- rozwijanie umiejętności opisywania różnych rodzajów domów
- pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
- egzekwowanie własnych doświadczeń i opinii
|
Typy domów – rozmowy kierowane |
Wieś czy miasto? Zalety i wady – dyskusja |
Na zakupach |
Rodzaje i typy sklepów – co gdzie kupimy? |
Uczniowie:
- wyposażenie uczniów w niezbędny zasób słów i zwrotów umożliwiających porozumiewanie się w prostych sytuacjach życia codziennego
- ekspozycja uczniów na język angielski autentyczny
- dalszy rozwój językowy i integracja sprawności językowych
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego (I would like to… rzeczowniki policzalne i niepoliczalne)
|
W supermarkecie – słownictwo związane z zakupami |
Miary i wagi – rzeczowniki policzalne i niepoliczalne |
Chciałbym/Chciałabym kupić… – odgrywanie scenek |
Na lotnisku
|
Kupowanie biletów – nauka wyrażeń
i zwrotów |
Uczniowie:
- Poprawne użycie intonacji i wymowy poznanych zwrotów
i słów
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
- wyposażenie uczniów w niezbędny zasób słów i zwrotów umożliwiających porozumiewanie się w prostych sytuacjach życia codziennego
- pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
|
Odgrywanie scenek kierowanych – gry
i zabawy językowe |
W Restauracji
|
Zamawianie jedzenia – nauka zwrotów i wyrażeń |
Uczniowie:
- wyposażenie uczniów w niezbędny zasób słów i zwrotów umożliwiających porozumiewanie się w prostych sytuacjach życia codziennego
- pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
|
Ulubiona potrawa – ćwiczenia umiejętności pisania |
Nasze ulubione restauracje – dyskusja i praca w grupach |
Jakim klientem jesteś? Quiz |
Telewizja i media
|
Okno na świat – typy programów telewizyjnych |
Uczniowie:
- wyposażenie uczniów w niezbędny zasób słów i zwrotów umożliwiających porozumiewanie się w prostych sytuacjach życia codziennego
- rozwijanie umiejętności opisywania różnych rodzajów mediów
- pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
|
Zalety i wady Internetu – praca w grupach |
Gazeta jako źródło informacji – praca z autentyczną angielską gazetą |
Tajniki Internetu – lekcja interaktywna |
Kino i teatr |
Repertuar kinowy – rodzaje filmów. |
Uczniowie:
- pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów
- poprawne użycie intonacji i wymowy poznanych zwrotów i słów
- rozwijanie umiejętności opisywania ulubionego filmu
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
|
Kupowanie biletów – odgrywanie scenek kierowanych |
Noc w teatrze – kto to był William Shakespeare?
|
Wakacje
|
Gdzie spędzamy wakacje? – swobodna wypowiedź |
Uczniowie:
- wyposażenie uczniów w niezbędny zasób słów i zwrotów umożliwiających porozumiewanie się w prostych sytuacjach życia codziennego
- pogłębianie wiedzy i umiejętności językowych uczniów
- popularyzacja języka angielskiego i motywowanie do jego nauki
- rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na mówienie
- utrwalanie i rozszerzanie słownictwa oraz struktur leksykalno – gramatycznych poznawanych na lekcjach angielskiego
|
Góry czy morze? – praca w grupach |
Pocztówka z wakacji – ćwiczenia w pisaniu |
WAKACJE – gry i zabawy językowe |