Po zakończeniu omawiania lektury „Akademia pana Kleksa” uczniowie naszej szkoły stanęli przed niecodziennym wyzwaniem – zadaniem kreatywnym, które połączyło zabawę z głębszym zrozumieniem treści książki. Każdy zespół przygotował specjalne pudełko, do którego trafiły przedmioty kojarzące się z przygodami Ambrożego Kleksa i jego niezwykłej szkoły.
Wśród umieszczonych w pudełkach rekwizytów znalazły się m.in.: kolorowe piegi, zielony płyn przywracający pamięć, pigułki na porost włosów czy czapka bogdychanów. Każda grupa zaprezentowała swoją pracę na forum klasy, uzasadniając wybór przedmiotów i ich związek z lekturą.
Efekty przeszły nasze oczekiwania – uczniowie wykazali się ogromną pomysłowością, a przygotowane pudełka zachwyciły nie tylko formą, ale i trafnością skojarzeń. Zadanie nie tylko pobudziło wyobraźnię, ale również okazało się ciekawą i angażującą formą pracy z tekstem literackim.

























