Mega Misja

Programy i Projekty

MegaMisja to pierwszy w Polsce kompleksowy program edukacji cyfrowej skierowany do świetlic szkolnych. Jego celem jest przygotowanie dzieci w wieku 6-10 lat do bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych. Projekt realizowany jest pod patronatem Fundacji Orange. Powstał w odpowiedzi na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych. Dzieci dosyć sprawnie obsługują technologie cyfrowe, ale techniczne umiejętności to nie wszystko, aby były bezpieczne w Internecie. Warto przygotować najmłodszych do świadomego korzystania z technologii i nauczyć ich ważnych zasad bezpieczeństwa w sieci.

Podczas zajęć MegaMisji dzieci zdobywają ważne w cyfrowym świecie kompetencje, uczą się jak kreatywnie korzystać z nowych technologii, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje, jakie treści publikować. Dowiadują się jak unikać niebezpieczeństw i chronić swoją prywatność w sieci. Zdobywają także umiejętności praktyczne, m.in. tworzą i obrabiają proste grafiki, dźwięki, filmy; uczą się, jak organizować kampanie społeczne.

Przebieg programu oparty jest na fabularyzowanej grze dla dzieci (grywalizacji), która przenosi uczestników do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód MegaMisji. Wykonując kolejne zadania, dzieci pomagają bohaterom historii sprawnie poruszać się wśród cyfrowych wynalazków i chronić je przed figlami Psotnika.

MegaMisja nie polega jedynie na zajęciach przy komputerze – uczniowie rysują, wycinają, dyskutują. W ten sposób ćwiczą także ważne kompetencje społeczne: umiejętność współpracy i osiągania kompromisów.

Honorowym ambasadorem inicjatywy jest Grzegorz Kasdepke, autor bestsellerowych książek dla dzieci.

Program obejmuje 10-miesięczny cykl zajęć pozalekcyjnych. Nauczyciel prowadzi zajęcia w oparciu o scenariusz i materiały z platformy.

Zajęcia odbywały się raz w tygodniu.

Nauczyciel prowadzący: Katarzyna Gryczewska

Fakty, opinie i bliźniaki

25 listopada 2016 roku

Podczas dzisiejszych zajęć dowiedzieliśmy się jak odróżnić fakty od opinii. Uczyliśmy się wyrażać własną opinię, a także w sposób kulturalny przedstawiać własne zdanie. Pierwszym naszym zadaniem było wysłuchanie fragmentu audiobooka oraz wypisanie naszych myśli i opinii o wysłuchanym tekście. Wiele emocji towarzyszyło nam podczas poszukiwań ukrytych w sali skarbów Tomka Sawyera.

Mamy już możliwość zmiany kształtu i imienia naszego Psotnika. Dzieci zgłosiły swoje propozycje i większością głosów wybraliśmy nazwę Figi-Migi.

Psotnik w telewizji

19 listopada 2016 roku

Nasze zajęcia zaczęły się nietypowo. Ola przygotowała specjalnie dla mnie koronę z napisem „Pani Kasia królowa MegaMisji”.

Celem zajęć było poznanie funkcji programów informacyjnych i rozrywkowych oraz nauczenie się rozróżniania ich. Najciekawszym fragmentem zajęć było odegranie scenek z wybranego programu. Występom dzieci towarzyszyły wielkie emocje i gromkie brawa. Nasi uczniowie świetnie poradzili sobie z podawaniem przykładów programów o charakterze informacyjnym i rozrywkowym oraz wyszczególnianiem ich cech różniących.

14 listopada 2016 roku

Dzieci co dzień zdobywają wiele informacji o świecie. Nie wszystkie źródła, z których je czerpią, są wiarygodne. Podczas dzisiejszych zajęć uczniowie dowiedzieli się, że nie wszystko, co podają media musi być prawdą. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak należy weryfikować informacje i kto może nam w tym pomóc.
Największym zaufaniem naszych uczniów cieszą się nauczyciele i rodzice. Wiarygodnych informacji dzieci będą poszukiwać również w książkach.
Bardzo mało gwiazdek otrzymali koledzy, ponieważ „koledzy lubią sobie cały czas żartować”.

Superbohaterowie nie tylko w sieci

4 listopada 2016 roku

Jacy są nasi bohaterowie z bajek, gier czy filmów, a jacy jesteśmy my? Czy potrafimy robić te same rzeczy i czy mamy takie same umiejętności? Nasi uczniowie porównywali świat realny ze światem fikcji. Opisywali siebie i swoich superbohaterów.
Okazało się, że naszymi bohaterami są też osoby ze świata realnego. W wielkim skupieniu rysowaliśmy naszych superbohaterów i nadawaliśmy im supermoce.

Jak zwracać się do różnych osób?

28 października 2016 roku

Kolejne zadanie MegaMisji za nami. Każdy uczeń doskonale wiedział, jak należy zwracać się do osób dorosłych, a jak komunikujemy się z kolegą. Dzieci odróżniają komunikaty formalne i nieformalne. Świetnie wiedzą jakimi sposobami możemy porozumiewać się z ludźmi.
Dzieci potrafią formułować komunikaty za pomocą różnych środków wyrazu, Wiedzą, że można komunikować się nie tylko słowami, ale także gestem, obrazem czy dźwiękiem.
Najśmieszniejszą częścią naszych zajęć były kalambury. Okazało się, że nie każdy z nas zna gumę do skakania.

Zasady komunikacji

14 października 2016 roku

Podczas zajęć uczniowie utrwalili sobie, co to jest komunikacja i w jaki sposób można się komunikować. Tworzenie informacji w formie SMS, e-mail i rozmowy wywołało wiele dyskusji między dziećmi.
Poznaliśmy zasady komunikacji i wiemy, że bardzo ważną zasadą jest szacunek do drugiej osoby.

Mega Misja w naszej szkole

megamisja 001

W naszej szkole rozpoczęliśmy akcję pt. “Mega Misja”. Podczas pierwszych zajęć poznaliśmy bliźniaków Julkę i Kubę oraz Psotnika. Dowiedzieliśmy się, co to jest informacja, jakie są jej źródła i jak z nich korzystać. Uczyliśmy oceniać, czy wyszukane informacje są nam przydatne. Dzieci wiedzą, że w mediach można znaleźć informacje prawdziwe i fałszywe. W czasie zajęć dzieliliśmy źródła informacji na wiarygodne i niewiarygodne. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie z kim i w jaki sposób porozmawiać o wiarygodności źródła. W naszej szkole MegaMisję prowadzi Pani Kasia Gryczewska.

MegaMisja to program nowoczesnej edukacji, który podnosi cyfrowe kompetencje nauczycieli, a dzieciom pomaga odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. A wszystko w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego psotnika, ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty. To jest ich MegaMisja.

Mega Misja w „Aleksandrze”

megamisja

Mega Misja to pierwszy w Polsce kompleksowy program edukacji cyfrowej skierowany do świetlic szkolnych. Jego celem jest przygotowanie dzieci w wieku 6 – 10 lat do bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych i wzbogacenie oferty zajęć świetlicowych.
Spośród 725 zgłoszeń organizatorzy wybrali 300 świetlic szkolnych, które 1 września rozpoczną Mega Misję. W zaszczytnym gronie laureatów znalazła się również nasza szkoła. Uczniowie, wspierani przez wychowawców, będą poznawać zasady bezpiecznego korzystania z internetu, zdobywać punkty i nagrody.
Więcej informacji o projekcie na stronie programu www.megamisja.pl czytaj dalej ...

Copyright © Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER w Siedlcach

Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER
ul. Brzeska 65, 08-110 Siedlce
TOP