Terapia Pedagogiczna

Niepubliczna Szkoła Podstawowa Aleksander w Siedlcach

Terapia pedagogiczna jest całokształtem systematycznie prowadzonych oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych, mających na celu całościowy rozwój Ucznia, który uwzględnia jego mocne strony oraz trudności.   

Terapeuta dobiera w sposób indywidualny do każdego Ucznia zestaw metod, środków i ćwiczeń, które mają wspomóc rozwój: 

  • funkcji percepcyjno-motorycznych (dotyczących percepcji wzrokowej, słuchowej, grafomotoryki, lateralizacji, orientacji w schemacie ciała oraz koordynacji tych funkcji),  
  • funkcji słuchowo-językowych, 
  • koncentracji uwagi,  
  • spostrzegawczości,  
  • pamięci 

a także: 

  • wzmocnić odporność emocjonalną,  
  • stymulować rozwój poczucia własnej wartości,  
  • zaznajomić z metodami efektywnego uczenia się, 
  • wzbudzić wewnętrzną motywację do dalszej nauki.  

Tak sformułowane cele mają za zadanie poprawić funkcjonowanie Ucznia w środowisku szkolnym i pozytywnie wpłynąć na osiągane przez niego efekty kształcenia.  

Podczas terapii stosowane są oddziaływania polisensoryczne (jednoczesne zaangażowanie zmysłu wzroku, słuchu oraz ruchu). Terapeuta prowadzi zajęcia w oparciu o zasady wypracowane na polu neurodydaktyki, co gwarantuje naturalną i jednocześnie przyjemną dla Uczniów formę zdobywania nowych umiejętności oraz wiadomości. 

Czas trwania zajęć dostosowany jest do potrzeb i indywidualnych możliwości Dziecka.

Kiedy zwrócić się do pedagoga

Drogi Uczniu, zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy: 

  • Czujesz się nieakceptowany, nierozumiany, samotny. 
  • Czujesz się niesprawiedliwie potraktowany przez rówieśnika lub osobę dorosłą. 
  • Czujesz, że nie potrafisz efektywnie się uczyć. 
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić. 
  • czytaj dalej ...

    Copyright © Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER w Siedlcach

    Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER
    ul. Brzeska 65, 08-110 Siedlce
    TOP