Terapia pedagogiczna jest całokształtem systematycznie prowadzonych oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych, mających na celu całościowy rozwój Ucznia, który uwzględnia jego mocne strony oraz trudności.
Terapeuta dobiera w sposób indywidualny do każdego Ucznia zestaw metod, środków i ćwiczeń, które mają wspomóc rozwój:
- funkcji percepcyjno-motorycznych (dotyczących percepcji wzrokowej, słuchowej, grafomotoryki, lateralizacji, orientacji w schemacie ciała oraz koordynacji tych funkcji),
- funkcji słuchowo-językowych,
- koncentracji uwagi,
- spostrzegawczości,
- pamięci
a także:
- wzmocnić odporność emocjonalną,
- stymulować rozwój poczucia własnej wartości,
- zaznajomić z metodami efektywnego uczenia się,
- wzbudzić wewnętrzną motywację do dalszej nauki.
Tak sformułowane cele mają za zadanie poprawić funkcjonowanie Ucznia w środowisku szkolnym i pozytywnie wpłynąć na osiągane przez niego efekty kształcenia.
Podczas terapii stosowane są oddziaływania polisensoryczne (jednoczesne zaangażowanie zmysłu wzroku, słuchu oraz ruchu). Terapeuta prowadzi zajęcia w oparciu o zasady wypracowane na polu neurodydaktyki, co gwarantuje naturalną i jednocześnie przyjemną dla Uczniów formę zdobywania nowych umiejętności oraz wiadomości.
Czas trwania zajęć dostosowany jest do potrzeb i indywidualnych możliwości Dziecka.