TEATR KREATYWNY

Podstawowym celem kółka teatralnego jest kształtowanie osobowości Uczniów, przygotowanie do odbioru sztuki oraz aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.

Na początku Uczniowie zdobywają wiedzę ogólną i poznają historię teatru, wnikają w istotę pracy aktora, reżysera, scenografa itp. Podstawą zajęć kreatywności teatralnej są zabawy integracyjne, różnego typu improwizacje i doskonalenie technik aktorskich. Kółko teatralne jest doskonałą szansą dla Dzieci nieśmiałych, które nie potrafią znaleźć swojego miejsca w klasie, chciałyby uczestniczyć w różnych uroczystościach, ale brak im odwagi i wiary we własne siły. Dzięki takim zajęciom Uczniowie otwierają się emocjonalnie i uwrażliwiają, a zajęcia umożliwiają im wyrażanie siebie. Nadrzędnym celem zajęć jest wszechstronne kształtowanie osobowości Dzieci poprzez ukazywanie tajników ludzkich zachowań, motywów i konsekwencji ich działań, poszerzenie wiedzy o człowieku i jego emocjach i reakcjach, a także o świecie dawnym i współczesnym. Na naszych spotkaniach będziemy pracować nad sprawnością poprawnego wypowiadania się, recytacją tekstów, właściwą wymową i modulacją głosu, doborem jego siły oraz poprawnym akcentowaniem wyrazowym i zdaniowym.

Zajęcia odbywają się w dwóch grupach:

Teatr Kreatywny Senior

Nauczyciel prowadzący: Marlena Furman

Teatr Kreatywny Junior

Nauczyciel prowadzący: Małgorzata Kajka

Tempylton Junior

Ostatnie zajęcia teatru kreatywnego obfitowały w wiele zabawnych sytuacji i twórczych scenek. Uczniowie zgłębiali wiedzę o budowie teatru i sposobie pracy aktora artysty. Następnie uczniowie wprowadzeni zostali w tajniki choreoterapii i muzykoterapii. Przy muzyce dzieci naśladowały ruchy osoby stojącej naprzeciw oraz odgadywały różne postacie w pantomimie.

“Tempylton”

21 listopada 2019 roku

Dziś kolejne spotkanie “Tempyltona” 🙂 a na nim, praca nad scenariuszem i podział ról 🙂

Tempylton Junior

Mali aktorzy szkolnego teatru zajęcia rozpoczęli od przekazywania niewidzialnego motylka, który witał wszystkich ciepłymi słowami. Następnie rozpoczęły się ćwiczenia oddechowe, które są bardzo ważne w pracy każdego aktora. Najwięcej jednak zabawy małym artystom przyniosło odgrywanie scenek dramowych. Uczestnicy wcielali się w różne postacie mityczne i zwierzęta. Zajęcia zakończyły się przy muzyce relaksacyjnej, gdzie aktorzy przenieśli się na egzotyczną wyspę.

Nasz Teatr nazywa się…

Teatr szkolny to świat bardzo wyjątkowy. To miejsce, w którym Uczeń ma szansę nauczyć się wrażliwości, rozwinąć umiejętności komunikacyjne i otworzyć się na różne doświadczenia. Oczywiście wszystko przy dobrej zabawie, bez której nie ma prawdziwej pasji.

Hmmmm nazwa??? – burza mózgów, kreatywne pomysły, glosowanie i jest!!

„TEMPYLTON”

Program zajęć

Program zajęć:

Zabawy integrujące zespół teatralny

Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

Ćwiczenia emisji głosu

Praca nad dykcją(ćwiczenia szczękowe, językowe, wargowe)

Łączenie ruchu i dźwięku(zabawy indywidualne i grupowe)

Copyright © Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER w Siedlcach

Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER
ul. Brzeska 65, 08-110 Siedlce

26 czerwca 2020 roku

Dziś ważny dzień 😊

Koniec roku szkolnego – roku innego niż wszystkie, pełnego wyzwań i nowych rozwiązań.

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice i Nauczyciele!

W ostatnich miesiącach wszyscy musieliśmy zmierzyć się z największym od dziesięcioleci globalnym kryzysem. Panująca na świecie pandemia COVID-19, dosłownie  z dnia na dzień, zmieniła całą naszą edukację. Nic nie było „normalne”, wszyscy uczyliśmy się nowych form i metod pracy oraz współdziałania. Napotykaliśmy trudności, nie uniknęliśmy błędów, dlatego tym bardziej cieszymy się, że z powodzeniem udało nam się realizować kształcenie na odległość i możemy śmiało ogłosić  nasz wspólny sukces dydaktyczny. czytaj dalej ...

Zmysły

28 lutego 2020 roku

Na wstępie oglądaliśmy film mówiący jak wykorzystać zmysły w kuchni. Uczniowie poznali zmysły ludzkie. Podczas testu smaków przekonali się, że węch, smak i dotyk są od siebie zależne. Mieli okazję porównać smaki i konsystencję różnych produktów. Zadanie było utrudnione, ponieważ nie mogli używać zmysłu wzroku. Pomimo to Uczniowie bezbłędnie rozpoznali wszystkie smaki.

Jak rozmawiać z Dzieckiem?

Proponujemy zapoznanie się z krótkim filmem traktującym o tym, w jaki sposób reagować na niepokojące nas zachowanie Dziecka. 

Sposoby reagowania na niepokojące symptomy, które zauważyliśmy u Dziecka: 

  • współpraca ze szkołą, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, specjalistami, 
  • przygotowanie się do rozmowy z Dzieckiem:  
  • czytaj dalej ...

    28 lutego 2020 roku

    Na zajęciach Uczniowie mieli okazję wejść w rolę osoby niewidomej i niesłyszącej. Przekonali się na własnej skórze, z jakimi trudnościami spotykają się te osoby np. w kinie. Zaprojektowali kino przyjazne dla wszystkich ludzi.

    TOP