TEATR KREATYWNY

Podstawowym celem kółka teatralnego jest kształtowanie osobowości Uczniów, przygotowanie do odbioru sztuki oraz aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.

Na początku Uczniowie zdobywają wiedzę ogólną i poznają historię teatru, wnikają w istotę pracy aktora, reżysera, scenografa itp. Podstawą zajęć kreatywności teatralnej są zabawy integracyjne, różnego typu improwizacje i doskonalenie technik aktorskich. Kółko teatralne jest doskonałą szansą dla Dzieci nieśmiałych, które nie potrafią znaleźć swojego miejsca w klasie, chciałyby uczestniczyć w różnych uroczystościach, ale brak im odwagi i wiary we własne siły. Dzięki takim zajęciom Uczniowie otwierają się emocjonalnie i uwrażliwiają, a zajęcia umożliwiają im wyrażanie siebie. Nadrzędnym celem zajęć jest wszechstronne kształtowanie osobowości Dzieci poprzez ukazywanie tajników ludzkich zachowań, motywów i konsekwencji ich działań, poszerzenie wiedzy o człowieku i jego emocjach i reakcjach, a także o świecie dawnym i współczesnym. Na naszych spotkaniach będziemy pracować nad sprawnością poprawnego wypowiadania się, recytacją tekstów, właściwą wymową i modulacją głosu, doborem jego siły oraz poprawnym akcentowaniem wyrazowym i zdaniowym.

Zajęcia odbywają się w dwóch grupach:

Teatr Kreatywny Senior

Nauczyciel prowadzący: Marlena Furman

Teatr Kreatywny Junior

Nauczyciel prowadzący: Małgorzata Kajka

Tempylton Junior

Ostatnie zajęcia teatru kreatywnego obfitowały w wiele zabawnych sytuacji i twórczych scenek. Uczniowie zgłębiali wiedzę o budowie teatru i sposobie pracy aktora artysty. Następnie uczniowie wprowadzeni zostali w tajniki choreoterapii i muzykoterapii. Przy muzyce dzieci naśladowały ruchy osoby stojącej naprzeciw oraz odgadywały różne postacie w pantomimie.

“Tempylton”

21 listopada 2019 roku

Dziś kolejne spotkanie “Tempyltona” 🙂 a na nim, praca nad scenariuszem i podział ról 🙂

Tempylton Junior

Mali aktorzy szkolnego teatru zajęcia rozpoczęli od przekazywania niewidzialnego motylka, który witał wszystkich ciepłymi słowami. Następnie rozpoczęły się ćwiczenia oddechowe, które są bardzo ważne w pracy każdego aktora. Najwięcej jednak zabawy małym artystom przyniosło odgrywanie scenek dramowych. Uczestnicy wcielali się w różne postacie mityczne i zwierzęta. Zajęcia zakończyły się przy muzyce relaksacyjnej, gdzie aktorzy przenieśli się na egzotyczną wyspę.

Nasz Teatr nazywa się…

Teatr szkolny to świat bardzo wyjątkowy. To miejsce, w którym Uczeń ma szansę nauczyć się wrażliwości, rozwinąć umiejętności komunikacyjne i otworzyć się na różne doświadczenia. Oczywiście wszystko przy dobrej zabawie, bez której nie ma prawdziwej pasji.

Hmmmm nazwa??? – burza mózgów, kreatywne pomysły, glosowanie i jest!!

„TEMPYLTON”

Program zajęć

Program zajęć:

Zabawy integrujące zespół teatralny

Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

Ćwiczenia emisji głosu

Praca nad dykcją(ćwiczenia szczękowe, językowe, wargowe)

Łączenie ruchu i dźwięku(zabawy indywidualne i grupowe)

Copyright © Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER w Siedlcach

Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER
ul. Brzeska 65, 08-110 Siedlce

Internews Aleksander nr 3

Premiera kolejnego numeru naszej gazety! Przed Państwem Internews Aleksander nr 3! Zachęcamy do lektury

Internews Aleksander nr 2

Premiera kolejnego numeru naszej gazety! Przed Państwem Internews Aleksander nr 2! Zachęcamy do lektury

Być jak Ignacy – energia elektryczna

Uczestnicy zajęć fakultatywnych koła naukowego “Płomień wiedzy” dowiedzieli się, czym jest prąd i dlaczego to jeden z największych wynalazków w historii człowieka. Energia elektryczna może pochodzić z wody, wiatru lub słońca. To rozwiązanie, które jest dobre dla środowiska.

Mali naukowcy wykonali kilka ciekawych doświadczeń. Uczniowie naelektryzowali balony pocierając je o włosy. Taki balon przyciąga również skrawki papieru, a przyłożony do metalowej łyżki potrafi wyzwolić iskrę! czytaj dalej ...

Być jak Ignacy – Józef Rotblat

Pierwsze zajęcia fakultatywne koła naukowego ,,Płomień wiedzy”. Pierwszy blok tematyczny dotyczyL niesamowitego fizyka Józefa Rotblata.

Uczniowie dowiedzieli się czym jest energia i do czego służy. Poznali jej podstawowy podział. Energia otacza nas z każdej strony – występuje w przyrodzie, w nas samych, w sprzętach domowych. Jest po prostu wszędzie i występuje pod różnymi postaciami np. energii elektrycznej, słonecznej lub cieplnej.

TOP