ZAJĘCIA TANECZNE

Zajęcia taneczno-ruchowe z elementami zumby

Zajęcia taneczno-ruchowe mają na celu zaspokojenie potrzeby ruchu, odprężenia i ekspresji. Są sposobem na aktywną formę spędzenia czasu po lekcjach. Główne założenia zajęć polegają na obcowaniu uczniów z muzyką, ruchem, aerobikiem i tańcem.

Taniec pomaga uwolnić emocje, rozładować napięcie, a także poprawić kondycję, sprawność fizyczną i ogólną postawę ciała. Wpływa na rozwój koncentracji, wytrzymałości i szybkiej orientacji w przestrzeni. Taniec ma również właściwości wychowawcze. Przez zespołowy charakter ćwiczeń pomaga modelować takie cechy charakteru jak zdyscyplinowanie i współdziałanie. Jest również doskonałą zabawą i atrakcyjną formą ruchu, która wywołuje pogodny nastrój i zwiększa energię grupy.

Ruch przy muzyce wzmaga postawę kreatywności, integruje człowieka wewnętrznie i otwiera na twórcze poszukiwania. Pośrednio wpływa na samoocenę uczniów. Zajęcia te pozwolą uczniom rozwinąć swoje zainteresowania tańcem.

Uczestnictwo w tego rodzaju zajęciach, to nie tylko rozrywka, ale również sposób na stres, dobre samopoczucie, radość, odprężenie umysłu, relaks i równocześnie aktywna forma spędzania wolnego czasu.

Zumba to inspirowane południową Ameryką zajęcia taneczno-ruchowe. Dzięki połączeniu latynoamerykańskiej i międzynarodowej muzyki oraz kroków tanecznych powstał dynamiczny program zajęć taneczno-ruchowych z elementami zumby. Powstająca podczas zajęć luźna atmosfera zabawy dodaje odwagi osobom nietańczącym, nowo dołączającym do grupy lub tym, którzy do tej pory wahali się przed uczestnictwem w grupowych zajęciach tanecznych. Program jest przeznaczony dla każdego. Jest to najbardziej efektywny, nowatorski i ekscytujący trening. Głównymi elementami zumby są: świetna zabawa, inność, łatwość i efektywność.

Cele zajęć:

  • rozwijanie zainteresowań uczniów;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • budzenie wiary we własne możliwości;
  • wspomaganie rozwoju psychofizycznego uczniów;
  • promowanie zdrowotnego stylu życia;
  • rozwijanie wrażliwości na muzykę i ruch;
  • integracja uczniów i doskonalenie ich wzajemnej komunikacji;
  • rozwijanie umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach i układach choreograficznych;
  • kształcenie estetyki ruchowej;
  • doskonalenie poczucia rytmu;
  • wyrobienie umiejętności stosowania form tanecznych jako sposobu walki ze stresem i nieśmiałością;
  • doskonalenie sprawności fizycznej, zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych;
  • propagowanie tańca, jako formy aktywności sportowo-rekreacyjnej do realizacji w czasie wolnym;
  • pogłębienie wiadomości dotyczących aerobiku i tańca.

Nauczyciele prowadzący: Katarzyna Gryczewska, Klaudia Iwańska.

21 marca 2018 roku

Pierwszy dzień wiosny przywitaliśmy tańcami latynoamerykańskimi. Zajęcia rozpoczęliśmy jak zawsze od rozgrzania naszych mięśni.  Następnie nasze ciała wirowały w piosenkach Jennifer Lopez Ain’t your mama Let’s get loud. 

Przygotowała: Klaudia Iwańska 

21 lutego 2018 roku

Zajęcia rozpoczęliśmy krótką gimnastyką, która pozwoliła na rozruszanie się mięśni całego ciała. Podczas dzisiejszych zajęć królowała piosenka “Chocolate choco choco”. Poznaliśmy nowe kroki układu do piosenki.  Okazało się, że nasi Uczniowie mają doskonałą pamięć i super opanowali kroki.

20 grudnia 2017 roku

Za nami ostatnie w tym roku zajęcia taneczne. Po intensywnej rozgrzewce w świąteczny nastój wprowadziła nas piosenka Shakin Stivens “Merry Christmas Everyone”. Wiele pozytywnych emocji wywołały elementy układu. Królowały gwiazdeczki i twist 🙂  Nie zabrakło również zabawy przy już znanych nam układach.

Przygotowały: Katarzyna Gryczewska i Klaudia Iwańska

29 listopada 2017 roku

Wszyscy uwielbiamy tańczyć. Świetną okazją do poruszania się przy muzyce są środowe zajęcia dodatkowe J Każdy czeka na nie z niecierpliwością. Ćwiczyliśmy naszą koordynację I przypominaliśmy sobie układy, które poznaliśmy do tej pory. Bawiliśmy się świetnie z panią Kasią i panią Klaudią, co widać na załączonych zdjęciach.

Przygotowały: Katarzyna Gryczewska i Klaudia Iwańska

15 listopada 2017 roku

Wszyscy uwielbiamy tańczyć. Świetną okazją do poruszania się przy muzyce są środowe zajęcia dodatkowe J Każdy czeka na nie z niecierpliwością. Zajęcia rozpoczynamy krótką rozgrzewką. Dziś tematem przewodnim był taniec latynoamerykański. Poznaliśmy podstawowy krok salsy. Świetnie bawiliśmy się przy piosence Jenifer Lopez „Let’s Get loud”. Na zakończenie wyrównaliśmy oddech i wielkimi brawami podziękowaliśmy sobie za wspólna zabawę.

Przygotowały: Katarzyna Gryczewska i Klaudia Iwańska

11 października 2017 roku

Zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia zasad bezpieczeństwa oraz sposobów zachowywania się podczas zajęć taneczno-ruchowych. Po krótkim wstępie przyszedł czas na działania praktyczne.  Pierwszym elementem zajęć była rozgrzewka, czyli rozruszanie całego ciała. Świetnie bawiliśmy się tańcząc do piosenki DJ Otzi „Hey Baby”. Na zakończenie wyrównywaliśmy oddech i wyciszyliśmy się przy piosence Whitney Houston „I Will Always Love You” 🙂 Już nie możemy doczekać się kolejnych zajęć i nowych układów :).

Copyright © Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER w Siedlcach

Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER
ul. Brzeska 65, 08-110 Siedlce
TOP