Integracja sensoryczna

Terapia dostarcza dziecku kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych podczas aktywności ruchowej, co poprawia integrację bodźców z otoczenia i wnętrza ciała. Ćwiczenia ruchowe stymulują zmysły, wykorzystując specjalistyczny sprzęt, taki jak podwieszane platformy, hamaki, deskorolki, równoważnie oraz materiały do stymulacji dotykowej, węchowej, wzrokowej i smakowej. Celem integracji sensorycznej jest poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji odbieranych przez zmysły dziecka. Kwalifikacja do terapii odbywa się na podstawie specjalistycznej diagnozy.

Wskazaniami do diagnozy:

  • Opóźnienia i zaburzenia rozwoju mowy
  • Trudności z czytaniem, pisaniem, liczeniem
  • Nieprawidłowy chwyt kredki, długopisu, kłopoty z cięciem nożyczkami
  • Trudności z utrzymaniem głowy w pozycji pionowej
  • Problemy z rozróżnianiem części i stron ciała
  • Trudności z samodzielnym jedzeniem, piciem lub przełykaniem pokarmów
  • Częste potykanie się
  • Trudności z czynnościami samoobsługowymi
  • Nadmierna ruchliwość
  • Utrudniona orientacja w otoczeniu
  • Zaburzenia napięcia mięśniowego
  • Lęk przed upadkiem lub wysokością
  • Brak potrzeby podejmowania aktywności ruchowej
  • Niewspółmierna reakcja na bodźce
  • Problemy z odbijaniem, rzucaniem, łapaniem piłki
  • Problemy z uczeniem się nowych aktywności ruchowych
  • Nadwrażliwość na bodźce zmysłowe
  • Nieumyślne wchodzenie na meble, ściany, ludzi
  • Zaburzoną orientację podczas gier zespołowych
  • Problemy z koncentracją uwagi
  • Problemy emocjonalne
  • Podwrażliwość na bodźce zmysłowe

Sorry, no posts matched your criteria.

logo

Copyright © Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER w Siedlcach

Niepubliczna Szkoła Podstawowa ALEKSANDER
ul. Brzeska 65, 08-110 Siedlce
TOP